ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت مبارک

http://dl.aviny.com/Album/mazhabi/ahlbeit/reza/kamel/14.jpg

هر کی که حاجت روا شد گدا اومد پادشا شد

عاشق " آقام رضا "شد "خادم" آقا شد

منم اومدم گدا شم کفتر گنبد طلا شم

ایشالله حاجت روا شم خادم آقا شم

خوردم آب و دونه ات که شدم دیوونه ات

آب زمزم کجا؟؟؟ آب سقا خونه ات

سالروز فرستادن هشتمین فرشته به زمین مبارک...



:: برچسب‌ها: , ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , میلاد امام رضا , تولد امام رضا , ولایت , ولادت امام رضا , ولادت هشتمین اختر تابناک , ولایت عهدی , ضامن آهو , یا علی بن موسی الرضا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : چهار شنبه 4 شهريور 1394
میدونستی....
آرزویی دارم . . .

 

 

امروز میخواهم بنیشینم

و از آرزوهایم بنویسم

به نام خدا

مشهد امام رضا

و تمام . . .


  



:: برچسب‌ها: ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , یا امام رضا , آرزو یی دارم , یا ضامن آهو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
...عاشـــقانه با معشــــوق

شب که میشود دلم هوایت را میکند :

امشب سَری به آسمان دنیا زدم ؛

 همین چند لحظه ی پیش ! نگاهم که به ماه زیبا افتاد :

به ناگاه به یادت افتادم که چقدر جای صورت آسمانی ات

 بر سینه ی آبیه آسمان خالی ست مولاجان ..

به ماه گفتم هر چقدر هم که زیبا باشی

باز هم سهم ت از دنیا همین یک تکه آسمان است و بس ..

اما من خورشیدی دارم که اگر روزی بَنای تابیدن کند

 تو را شرمنده می کند ..

خورشیدی دارم که سهم ش تمام هستی و ماسِواست :

هر چه را که بخواهد در نگین انگشتری اش دارد ...

 در گوشه ی نگاهش : به وجودش - هستی - برپاست

و به اشاره اش روزگار می گردد.. دلتنگت شدم :

می خواستم با نگاه به آسمان سلامی عاشقانه

بر محضرت روانه کنم

 تا بدانی از روی زمین این گوشه ی دنیا :‌

بی نهایت دوستت دارم مهدی جان ....

خاطرت آسوده آقاجان قلب من تا روز آمدنت

 فقط برای تو عاشقانه می تپد ...



:: برچسب‌ها: ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , عاشقانه , امام زمان , هوای امام زمان , دلتنگی برای امام زمان , یا صاحب الزمان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
...عاشـــقانه با معشــــوق

 

دلم می خواهد برایت عاشقانه بنویسم :

می خواهم از آمدنت بگویم .. از رسیدنت ...

از پایان شب های بلند غیبتت ....

عشق من : آرزو می کنم روزی بیایی و در حضورت

برایت جشن آغاز امامت بگیرم

مولاجان ... بیا ببین : هنوز که نیامده ای ،

بزمی عاشقانه آراسته ام برایت تا قدم بر خانه ام بگزاری و

کلبه ام را به نور وجودت مُنور کنی عزیز ...

 در بالای مجلس برایت جایگاهی تدارک دیده ام

که همیشه به یادت خالی می ماند ! راستی چرا نمی آیی ؟

میهمانانم هر سال در جشن امامتت سراغت را از من می گیرند

 که آقایم کجاست ؟

چرا دیر کرده ! چرا به میهمانی خودش نرسیده ؟! ...

نمی دانم جانِ مهدی : جوابشان را چه بگویم ؟

اما با لبخندی به یاد آمدنت به آنها می گویم در راه است :....

آقایم در راه مانده ، میرسد .. !

بیا ببین آقاجان : برای هدیه به میهمانان مجلست

از جمکرانت - نقش - خانه ات را آورده ام

تا با دیدن خانه ی آسمانی ات به یادشان بماند

 که برای آمدنت دعای فرج بخوانند... ا

گر شد به میهمانی ام بیا مولاجان :‌ قول رسیدنت را داده ام ..

 لااقل سَری به بزم عاشقانه ام بزن مولاجان :

 شادمانه هایم برایت دلتنگ اند ..



:: برچسب‌ها: ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , عاشقانه , امام زمان , هوای امام زمان , دلتنگی برای امام زمان , یا صاحب الزمان , کجایی آقا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
به فداي نخ آن شال سياهت...

عصريك جمعه دلگير،دلم گفت بگويم بنويسم

كه چراعشق به انسان نرسيده است؟

چرا آب به گلدان نرسيده است؟

چرالحظه باران نرسيده است؟

...وهركسي كه در اين خشكي دوران به لبش جان نرسيده است،

به ايمان نرسيده است.

وغم عشق به پايان نرسيده است.



:: برچسب‌ها: ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , عصر جمعه , عصر دلگیر جمعه , به فدایت ای آقا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
جمعه بی تو

http://howzeh-zahra.com/upload/pic/maqalat/emam%20zaman/%20%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87%20%D8%AF%D9%88.jpg

جمعه ای که بی تو به سر شود/همان بهتر که به در شود

غروب این جمعه ها چه دلگیر است/گویی ز تیغ شمشیر بدتر است

در کنار جاده ی سکوت دل/کشتی انتظارنشسته به گِل

دل که بی ریا شود/انتظار فرجت به سر شود

در طوفان جهل زمانه/فقط کافیست یک نشانه

آن هم اینکه در جهان/نیست به مانند تو در همه زمان

دارم آرزو در عمر حقیر/کنم نگاه به جمال بی نظیر

کنم غرق بوسه دستت را/ببویم بوی معطرت را

کنم جان ارزان نثارت/گر قبول کنی شوم فدایت

خواهان یک گوشه ی نگاهم/همچو اسیری بی پناهم

با آمدنت آزاد و رهایم کن/خودت برای نجاتم دعا کن

همه ی ما غافل از توییم/متظر دستگیری و نجات توییم

تو را قسم به جان زهرا/بس است نذار شیعیان را تنها

راستش را بخواهی مولا/این تو نیستی که گذاشتی تنها

این ماییم بی اعتنا ز تو/که بسازیم دنیایی بدون تو

دنبال آسایشیم برای خود/ولی آسایش بی تو، بی خود!!!

هر جمعه که می گذرد/ذلم با نگرانی ز جمکران می گذرد

می گویم نکند مانع ظهورت منم؟؟؟/بیرون کن این سّم ز تنم

سّمی که عادتم داده به گناه/التیام دردم هست یک نگاه

همیشه ادعای ظهور داریم/آیا تحمل سختی هم داریم؟؟؟

مولا خسته شدم از حیرانی/برایم بس است تنهایی

این همه عمر بی تو گذشت/تمامش برای لذت  دنیا گذشت

دریغ که یک روز به یادت باشیم/در دعای ندبه ات به گریه ی تو باشیم

دلم هوای گریه دارد/آن هم گریه برای تو دارد

آخر گریه ام برای تو/می اندازد مرا به یاد تو

در این دنیای هستی/بی حظور تو انگار که نیستی

بغض دارد خفه ام می کند/نگه داشتنش کارم را یک سره می کند

دوسدارم که نگاهم کنی/دعایت را بدرقه راهم کنی

گریه مجال نوشتن نمی دهد/این جمعه هم نوید آمدنت  نمی دهد

شاید جمعه دگر بیایی/با ندای ((الله اکبر)) بیایی

منتظرم جمعه ای دیگر شود/جمعه ای که منتهی به ظهور تو شود

بخواه که لایق حظورت باشم/نوکر حقیر کویّت باشم

 



:: برچسب‌ها: ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , جمعه ی بی تو , جمعه ی بدون تو , غروب جمعه های بی تو , عروب جمعه , جمعه بدون ظهور , یک نگاه , دعای امام زمان , نوکر امام زمان , شعر امام زمان , شعر مهدوی , شعر برای غروب جمعه , شعر برای امام زمان , شعر جمعه بی تو , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : جمعه 30 مرداد 1394
خروج دجال!
دجّال مرد پر تزویر و حیله گر، هنگامی که سخن از دجّال به میان می اید، طبق تفکّر عامیانه، ذهن ها متوجّه شخصی معیّن با یک چشم می شود که با جثه ی افسانه ای و مرکب افسانه ای تر، با برنامه ای مخصوص به خود؛ پیش از قیام بزرگ «مهدی (علیه السلام)» خروج خواهد کرد



اما همان گونه که از ریشه ی لغت «دجّال» از یک سو(۱) و از منابع حدیث از سوی دیگر استفاده می شود، دجّال منحصر به یک فرد نیست، بلکه عوان کلّی برای افراد حیله گر است که برای به سوی خود کشیدن توده ی مردم از هر وسیله ای استفاده می کند و بر سر راه هر انقلاب سازنده ای که در ابعاد مختلف صورت می گیرد، ظاهر می شود.

حدیث معروفی از صحیح «ترمذی» نقل شده است، که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «إنّه لم یکن نبّی بعد نوح إلاّ أنذر قومه الدجّال و إنی أنذرکموه؛ (۲) هیچ پیامبری بعد از نوح نبود مگر این که قوم خود را از دجّال ترسانده (برحذر کرده) و من هم شما را از او می ترسانم و برحذر می دارم
یقیناً انبیا پیشین به مردم عصر خود، نسبت به فتنه ی دجالی که در آخر زمان آشکار می شود و هزاران سال با آن ها فاصله دارد، هشدار نمی دادند، به خصوص که در پایان حدیث آمده است: «فوصفه لنا رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فقال: لعلّه سیدرکه بعض من رآنی أو سمع کلامی؛ سپس رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) صفات او را برای ما بیان کرد و گفت: شاید پاره ای از آن ها که مرا دیده اند و یا سخن مرا شنیده اند، او را درک کنند
شاید حدیث فوق اشاره به طاغیان و فریبکاران خطرناکی هم چون بنی امیّه و افرادی همانند معاویه و نظیر او باشد که در لباس «خال المؤمنین» و عنوان «کاتب الوحی» به مکر، فریب، تزویر و بیرون راندن مردم از صراط مستقیم به سوی آداب و سنن جاهلی و زنده کردن نظام طبقاتی و حکومت استبدادی و روی کار آوردن ناصالحان چرب زبان و جنایتکاران بی باک و کنار زدن صلحا، فضلا و مردان لایق پرداختند.
هم چنین در حدیث دیگر روایت شده است که در مورد دجّال فرمود: «ما من نبیّ إلاّ و أنذر قومه و لکن سأقول فیه قولاً لم یقله نبیّ لقومه تعلمون أنّه أعور؛(۳) هیچ پیامبری نبود مگر این که قوم خود را (از فتنه ی دجّال) برحذر داشته ولکن من به زودی درباره ی او حرفی می زنم که هیچ پیامبری آن را نگفته است، بدانید که او «لوچ» یک چشمی است
اشاره به زمان نوح در بعضی از این احادیث، شاید اشاره به دورترین زمان باشد و یا عدم وجود دجّال ها در زمان پیش از نوح به سبب این باشد که نخستین شریعت و آیین را «نوح» (علیه السلام) آورد و یا به خاطر عدم نفوذ حیله و تزویرها در جوامع انسان های پیشین بوده است.
در حالی که در پاره ای از احادیث نقل شده است که پیش از ظهور «مهدی» (علیه السلام) سی دجّال ظهور خواهد کرد.(۴)
در اناجیل نیز به ظهور دجّال اشاره شده است. در رساله ی دوم یوحنّا (۵) بیان شده است: «شنیده اید که دجّال می آید، در حالی که دجّالان بسیاری ظاهر شده اند» این عبارت تعدّد دجّالان را تأیید می کند.
البتّه هیچ مانع و یا منافاتی ندارد که یک دجّال بزرگ، با مشخصات ذکر شده در روایات، در رأس همه ی آن ها باشد، ولی آن چه که به صورت احتمال درباره ی مشخصات دجّال می توان گفت؛ اشاره به صفات فریبکارانه ی رهبران مادی ستمگر در دنیای ماشینی باشد.
۱- آن ها یک چشم دارند و آن چشم مادیّات است و نگاهشان فقط بُعد منافع اقتصادی را دارد و برای رسیدن به آن به هزاران نیرنگ و تزویر و سیاست های استعمالی متوسّل می شوند و آن ها دجّالانی هستند که چشم معنوی و انسانی آن ها کور شده و چشم مادی آن ها بسیار خیره کننده و پرفروغ است.
۲- ایشان در صنعت از اقطار زمین، گذشته و مرکب هایی در اختیار دارند که سریع السیر است و در مدّت کوتاهی با سرعت مافوق صوت در سیّارات دیگر پیاده می شوند.
۳- آن ها عملاً ادّعای الوهیّت می کنند و مقدّرات مردم جهان را به دست خویش می دانند.
۴- در پیش روی کارخانه های عظیم خود، کوهی از دود و به دنبال آن کوهی از فرآورده های صنعتی و مواد غذایی (که مردم آن را مواد غذایی سالم می پندارند، در حالی که ارزش غذایی چندانی ندارند و غالباً خوراک های بی محتوا و غیربهداشتی هستند) مشاهده می کنند.
۵- مردم به عللی خشک سالی یا استعمار و استثمار و تبعیضات و سرمایه گذاری های کمرشکن در مورد تسلیحات و هزینه ی طاقت فرسای جنگ های ویرانگر که همگی حاصل زندگی تک بُعدی مادی است، گرفتار کمبود مواد غذایی می شوند و از گرسنگی می میرند و از بین می روند و دجّال که عامل اصلی این نابسمانی هاست، از این وضع آشفته بهره برداری کرده و به عناوین مختلف و کمک به گرسنگان و محرومان جامعه، برای تحکیم پایه های حکومت استعماری خود کوشش و تلاش می کند.

در پاره ای از روایات نقل شده است که هر تار مویی از مرکب عجیب دجّال، ساز مخصوص و نوایی تازه سر می دهد که انطباق آن با وسایل سرگرم کننده ی ناسالم دنیای ماشینی که در تمام کارخانه ها، لانه های شهری، بیابانی، ساحلی، آبی و خاکی نفوذ کرده، کاملاً قابل تصور است.
در هر صورت، مهم آن است که عناصر انقلابی یعنی سربازان راستین مصلح بزرگ جهانی «مهدی» موعود (علیه السلام) همانند مردمان ساده لوح و ظاهربین، فریب دجّال صفتان را نخورند و برای پیاده کردن طرح انقلابی خود بر اساس ایمان و حق و عدالت از هیچ فرصتی غفلت نکنند.
آن چه بیان شد تفسیر احتمالی برای دجّال بود که قراینی آن را تأیید می کند، اما قبول وعدم قبول این تفسیر به اصل موضوع صدمه نمی زند؛ زیرا مسأله ی دجّال با این صفات جنبه ی کنایه دارد، نه این که انسانی با چنان مرکب و چنان صفات و مزایا باشد. (۶)
پس یکی از علایم حتمی ظهرو، خروج دجّال است که در روایات اسلامی (سنّی و شیعه) این چنین توصیف شده است:
او دارای قدرت و تأثیر عجیبی است، چشم راست ندارد و چشم دیگرش در وسط پیشانی اوست و مانند ستاره ی صبح می درخشد. چیزی در چشم اوست که گویی آمیخته به خون است. در پیشانی او نوشته شده، این «کافر» است و هر باسواد و بی سواد آن را می خواند. به دریاها داخل شود و آفتاب با او می چرخد. کوهی از طعام و نهری از آب همیشه با او است. به دستور وی از آسمان باران می بارد و زمین گیاه می رویاند. اختیار گنج های زمین با اوست، مرده را زنده می کند. با صدای بلدی که تمام جهانیان صدای او را می شنوند، می گوید من خدای بزرگ شما هستم که شما را آفریده و روزی می رسانم. پس به سوی من بشتابید. (۷)
دجّال نامش «صائد بن الصائد (صید) است و از فتنه های گمراه کننده و فسادهای بزرگ می باشد. در اخبار اهل سنّت خبر دجّال بیشتر از شیعه بیان شده است، بلکه بسیاری از اخبار کتب شیعه برگرفته شده از عامّه یا سنّدش عامی است.
بیشتر این اخبار را احمد بن حنبل در مسند ترمذی در صحیح، ابن ماجه در سنن، مسلم در صحیح، ابن اثیر در نهایه از عبدالله بن عمر، ابوسعید خدری و جابر بن عبدالله انصاری نقل کرده اند.

 

 

در مورد نام محلّ خروج دجّال اختلاف است، سجستان (سیستان)، اصفهان یا از نواحی خراسان، یا کناسه ی کوفه «أفیق» و یا «لُدّ» فلسطین خواهد بود، هم چنین وقت خروج او یا پیش از ظهور امام «مهدی» (علیه السلام) یا بعد از ظهور آن حضرت است، اما آن چه مسلم است عیسی (علیه السلام) یا حضرت «مهدی» (علیه السلام) او را در سال ظهور می کشند و اگر عیسی (علیه السلام) هم کشنده ی او باشد، نسبت دادن به مهدی (علیه السلام) نیز صحیح است چون نسبت به امیر و مأمور، هر دو داده شود.
اخبار اهل سنت در بیان جریان های دجّال، مفصل و مبالغه آمیز و بیرون از صحت است و قابل اعتماد نیست. در این باره فقط به چند حدیث از شیعه اکتفا می کنیم.
۱- مردی از اهل بلخ بر امام باقر (علیه السلام) وارد شد. امام به او فرمود: «ای خراسانی! آیا وادی را که چنین و چنان است می شناسی؟
گفت: بلی.
فرمود: در آن وادی درّه و شکافی که به این وصف است می شناسی؟!
گفت: بلی.
فرمود: دجّال از آنجا خروج خواهد کرد» (۸) این حدیث محل خروج او را خراسان معرفی کرده است.
۲- ابن عباس از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل می کند که خداوند در حدیث معراج یکی از علامات را «خروج دجّال از مشرق سجستان» شمرده است. (۹) در این حدیث سیستان را تعیین کرده است و ممکن است فرمایش امام باقر (علیه السلام) که مکرر می فرمود: «خراسان، خراسان، سجستان، سجستان» به این مطلب اشاره داشته باشد.
۳- اصبغ ابن نباته از امیرمؤمنان (علیه السلام) پرسید: «ای امیرمؤمنان (علیه السلام) دجّال کیست؟!
فرمود: آگاه باشید دجّال صائد بن الصائد است. شقی کسی است که او را تصدیق کند و سعید کسی است که او را تکذیب نماید. او از شهری خروج خواهد کرد که آن را اصبهان (اصفهان) گویند و از قریه ای که بنام یهودیه معروف است.
چشم راست او ممسوح است (به هم چسبیده و حدقه ندارد) و چشم دیگر او در پیشانی او است و همانند ستاره ی صبح روشنی می دهد. در چشم او گوشتی است که گویا مخلوط به خون و در پیشانی میان دو چشمش «کافر» نوشته شده است.
با این که امّی (بی سواد) است، هر کتابی را می خواند. دریاها را می نوردد و خورشید با او سیر می کند. در پیشاپیش او کوهی از دود و در پشت سر او کوه سفیدی است که مردم گمان کنند طعام است. او در سال قحطی سختی خروج خواهد کرد. زیر پای او الاغی است به رنگ سبز یا تیره، هر گام الاغش یک مقدار راه طی می کند. زمین در زیر پای او می پیچد و از هر آبی بگذرد، آن چشمه تا قیامت می خشکد. با صدای بلند که همه ی اهل مشرق و مغرب بشنوند ندا می کند:
که ای دوستان من! بیایید به سوی من، منم آن که خلق کرد، صورت بندی کرد، تقدیر نمود و راهنمایی کرد. منم خدای بزرگ شما (أَنا رَبُّکُم الأَعلی)!
این دشمن خدا دروغ می گوید. او تک چشم است و غذا می خورد و در بازارها می گردد. خدای شما منزّه از این صفات است.
بدانید و آگاه باشید که در آن روز بیشتر اتباع او، اولاد زنا و صاحبان طیلسان (شنل های) سبز هستند. خداوند در شام در عقبه ی «افیق» سه ساعت از روز جمعه گذشته، بر دست کسی که عیسی (علیه السلام) پشت سر او نماز می خواند، او را می کشد! (۱۰)
در اخبار اهل سنت محل کشته شدن او را دروازه ی «لُدّ» نوشته اند. (۱۱)
نوروز معلی بن خنیس از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده است که فرمود: «نوروز روزی است که قائم ما در آن روز ظاهر می شود و خداوند او را بر دجّال ظفر خواهد داد، سپس او را در کناسه ی کوفه به دار می آویزد.»(۱۲)
امام صادق (علیه السلام) بعد از بیان عدد امامان به نقل مفضّل فرمود: «آخر ایشان، قائم است که بعد از غیبت، قیام خواهد کرد و دجّال را می کشد و زمین را از ظلم و ستم پاک کند.» (۱۳)
۴- ابوهریره از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) درباره ی نزول عیسی (علیه السلام)(۱۴) روایت نموده است که فرمود: «و یهلک فی زمانه الملل کلّها إلاّ الإسلام، و یهلک الدجّال فیمکث فی الأرض أربعین سنة ثمّ یتوفّی، فیصلّی علیه المسلمون؛(۱۵) در زمان او تمام ملت ها (ادیان) می میرند مگر اسلام و دجّال را هلاک می کند، پس از او چهل سال در زمین زندگی می کند، سپس وفات می کند و مسلمانان بر او نماز خوانند
—————————————————

پی نوشت ها :

دجّال از ماده ی دجل بر وزن (درد) به معنای دروغگویی و حقّه بازی است.

صحیح ترمذی: باب ما جاء فی الدجّال ص ۴۲٫

صحیح ترمذی باب ما جاء فی الدجّال ص ۴۲٫

سنن ابی داوود.

باب ۱-جمله ی ۶ و ۷٫

حکومت جهانی مهدی: ص ۱۹۸ به بعد.

بحارالأنوار: ۱۹۴/۵۲-۱۹۵؛ الزام النّاصب فی القائم الحجّة: ص ۲۰۲ و ۲۲۸؛ آخرین امید: به نقل از آن دو.

معجم أحادیث الإمام المهدی: ۳۲۸/۳ ح ۸۷۲؛ بحارالأنوار: ۱۹۰/۵۲ ب ۲۵ ح ۱۹٫

کمال الدّین: ۲۵۱/۱ ب ۲۳ ح ۱، منتخب الأثر: ص ۵۲۹ ف ۶ ب ۳ ح ۱؛ بحارالأنوار: ۷۰/۵۱ ب ۱ ح ۱۱ و ۲۷۸/۵۲ ب ۲۵ ح ۱۷۲٫

(عقبه بلندی و افیق بلده ای است مابین حوران و غور، نزدیک شام) کمال الدین: ۵۲۶/۲ ب ۴۷ ح ۱؛ إلزام النّاصب: ۱۳۲/۲؛ منتخب الأثر: ص ۵۳۲ ف ۶ب ۳ ح ۷؛ معجم أحادیث الإمام المهدی: ۱۳۲/۳ ح ۶۷۰٫

لُدّ قریه ای است از قرای فلسطین، سرزمین فلسطین و لُدّ هم از بلاد شام و با افیق نزدیک است و هر دو از بلاد شام به حساب می آیند. معجم أحادیث الإمام المهدی: ۵۵۶/۱ ح ۳۷۶؛ عقد الدّرر: ص ۲۶۰ ب ۱۲ ف ۲ ش (۱۳۵ ظ)- ص ۲۷۰ (۱۴۱ و).

معجم أحادیث الإمام المهدی: ۷۴/۴ ح ۱۱۴۵؛ بحارالأنوار: ۲۷۶/۵۲ ب ۲۵ح ۱۷۱ و ص ۳۰۸ ب ۲۶ ح ۸۴٫

کمال الدّین: ۳۳۶/۲ ب ۳۳ ح ۷؛ منتخب الأثر: ص ۶۰۲ ف ۷ ب ۹ ح ۱؛ بحارالأنوار: ۱۴۴/۵۱ ب ۶ ح ۸٫

رواه أبو داوود فی سننه ج ۲ ص ۳۴۲ و لفظه: أن النبی (صلّی الله علیه و آله و سلّم) قال: لیس بینی و بینه نبی-، یعنی عیسی (علیه السلام) و انّه نازل، فإذا رأیتموه فاعرفوه، رجل مربوع إلی الحمرة و البیاض بین ممصرتین، کأن رأسه یقطر، و ان لم یصبه بلل، فیقاتل النّاس علی الإسلام فیدق الصلیب و یقتل الخنزیر، و یضع الجزیة، و یهلک الله فی زمانه الملل کلها الا الإسلام و یهلک المسیح الدّجال، فیمکث فی الارض أربعین سنة، ثم یتوفی فیصلّی علیه المسلمون.

بحارالأنوار: ۳۸۴/۵۲ ب ۲۷ ح ۱۹۴٫

 

منبع مقاله :

امینی گلستانی، محمّد؛ (۱۳۸۹)، سیمای جهان در عصر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، قم: مسجد مقدس جمکران، چاپ سوم



:: برچسب‌ها: ظهور،علائم ظهور،منتظران مهدی،مهدویت،منجی،دجال ، رسول خدا ، آخرالزمان ، فتنه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394
دینداری
نویسنده : ALI
تاریخ : چهار شنبه 28 مرداد 1394
آموزش نماز (انگلیسی)

بنا به درخواست دوست عزیزم (DEAN)(مهدی) که مقیم کانادا هستن آموزش نماز رو به صورت انگلیسی خدمتتون ارائه میکنم.

http://www.beytoote.com/images/stories/religious/hhr65.jpg

After wudu , prayer stands up facing the “qibleh”  and  intends four Rakat for noon salat  (2 Rakat for morning salat , 3 Rakat for evening salat , 4 rakat for noon and after noon and night salat) and then he says:

 

 

الله اکبر

God is greatest

 

 

Rakate 1

prayer recites “ suray-Hamd” and follows it  “ suray-Tohid “ :

 

 

Suray – Hamd

بسم الله الرحمن الرحیم

In the name of God the beneficent and merciful .

الحمدلله رب العالمین

All praise is due to God, the lord of the worlds.

الرحمن الرحیم

The beneficent and merciful .

مالک یوم الدین

The master of the day of  judgment.

ایاک نعبد و ایاک نستعین

We just worship you and we ask for help.

اهدنا الصراط المستقیم

Guide us to the straight path.

صراط الذین انعمت علیهم

The path of those who you have favored,

غیر المغضوب علیهم و الضالین

Not the path of those who incur our wrath, nor of those who go astray.

 

 

Suray – Tohid

بسم الله الرحمن الرحیم

In the name of God the beneficent and merciful .

قل هو الله احد

Say: He is God, the one.

الله الصمد

God is free from want of all.

لم یلد و لم یولد

He begets not, nor is he begotten.

و لم یکن له کفوا احد

And there is none comparable unto him.

 

 

Then the prayer bows down touching the knees with his hands,  and says:

 

Ruku :

سبحان ربی العظیم و بحمده

My lord the great is free from any imperfection, and praise be upon him .

 

 

 

Then the prayer places the tips of the knees, the palms and the forehead on the ground in “sujde” and says : (he repeats twice)

 

Sujde :

 سبحان ربی الاعلی و بحمده

My lord the most high , is free from any imperfection, and praise be upon him .

 

 

 

 

 

 

Rakate 2

Then prayer gets up and stands upright to performs the second rakat of salat. He recites “suray- Hamd “ and follow it “soray-Tohid” ,and then performs “Roku“ and “sujde” .

After performing second “sujde” he sit on the knees and says :

 

 

Tashahod

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له

I bear witness that there is no god but him, he is alone, and to him there is no partner.

و اشهد ان محمدا عبده و رسوله .

I bear witness that Mohammad (S.A) is his servant and his messenger.

اللهم صل علی محمد و آل محمد

God, bless Mohammad (S.A) and his descendants

 

Here finishes second rakat salat

 

 

Rakate 3

He stands up to perform the 3th rakat of the salat. He says:

 

سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر

God is transcendent and devoid of any imperfection, all praise is due to God  there is no god but him , and god is greatest .

 

 

After this prayer performs ruku and then rise and stands upright, and then performs sajde (twice). ( here finishes 3th Rakat of  salat)

 

 

Rakate 4

In this Rakat, prayer performs as same as 3th rakat completely,  After performing second “sajde” he sit on the knees and says :

 

Tashahod

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له

I bear witness that there is no god but him, he is alone, and to him there is no partner.

و اشهد ان محمدا عبده و رسوله .

I bear witness that Mohammad (S.A) is his servant and his messenger.

اللهم صل علی محمد و آل محمد

God, bless Mohammad (S.A) and his descendants.

 

Sallam

السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته

Peace, mercy and blessings of God be upon you prophet.

السلام علیناو علی عباد الله الصالحین .

Peace be upon us and all God’s righteous servants.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

Peace, mercy and blessings of God be upon you all .

(در پایان اینم بگم بهتر است به جای کلمه ی ALLAH ،GOD گفته شود)



:: برچسب‌ها: آموزش نماز انگلیسی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394
خریدی یا فروختی؟؟؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
خواهرم!!!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
لایک


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
پدرم برای سرم جایزه گذاشت/با ریگی هم کلاس بودم!!!!
وهابیون برای این که من از مذهب انحرافی آنها خارج نشوند گفتند که به تو خودرو ماکسیما می دهیم اما شیعه نشو که به یاری اهل بیت(ع) این پیشنهاد آنها را نپذیرفتم و به مکتب حقه شیعه پایبند ماندم و البته مورد آزار و ترور هم قرار گرفتم. پدرم و دوستانش برای سر من جایزه تعیین کرده اند.


پدرم برای سر من جایزه تعیین کرده/ با ریگی هم کلاس بودم

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ طی روزهای گذشته انتشار قطعه فیلمی مربوط به حضور "سلمان حدادی" مولوی شیعه شده وهابی در رسانه ملی، در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و بازتاب های فراوانی داشته است.

در ادامه تازه ترین گفتگوی این مستبصر وهابی را با نسیم می خوانید که در آن به نکات جالبی در خصوص شبکه جذب وهابیت و عبدالمالک ریگی اشاره شده است:

- حوالی سال های 79 و 80 در زاهدان با عبدالمالک ریگی در دورانی که تحصیل می کردم هم‌کلاس و هم درس بودم . او شخصیت خشنی داشت و آلوده به انحرافات جنسی و همجنس گرایی بود که در وهابیت مانع شرعی برای آن وجود ندارد. به ریگی پول و قدرت دادند که او آن سرانجام را پیدا کرد. وقتی خبر جنایت هایش را می شنیدم به این فکر می کردم که اگر به یاری خدا شیعه نمی شدم من نیز همین قساوت ها و جنایت ها را انجام می دادم. همیشه خدا را بابت نعمت تشیع شکر می کنم.

- در طرف مقابل نیاز به برنامه ریزی منسجمی داریم که به خوبی در مقابل اقدامات این گروه منحرف بایستند. تطمیع و خرید انسان ها یکی از اصلی ترین روش های تبلیغی تکفیری ها است. وهابیون برای این که من از مذهب انحرافی آنها خارج نشوند گفتند که به تو خودرو ماکسیما می دهیم اما شیعه نشو که به یاری اهل بیت(ع) این پیشنهاد آنها را نپذیرفتم و به مکتب حقه شیعه پایبند ماندم و البته مورد آزار و ترور هم قرار گرفتم. پدرم و دوستانش برای سر من جایزه تعیین کرده اند. حدود یک ماه پیش وقتی از منزل بیرون رفتم شخصی به من با چاقو حمله کرد و قصد کشتنم را داشت اما به یاری خدا موفق به این کار نشد.

- وهابیت از طریق شبکه های ماهواره ای معاند، سایت ها، وبلاگ ها، خرج پول های کلان و نفوذ برخی بزرگان قومی اقدام به فریب و جذب افراد ساده لوح و ناآگاه به گروهک تروریستی و تکفیری وهابیت می کند.

- چند وقت پیش یکی از شبکه های وهابیت برنامه ای پخش کرد و با فحش ها و نسبت های رکیکی اعلام کرد که من از ابتدا وهابی نبوده ام. در انتهای برنامه هم دعا کردند که به روش سابقم برگردم! اگر من طبق آن چیزی که شما می گویید وهابی نبوده ام پس چرا آرزو دارید به مکتب شما باز گردم؟!

- اقدامات تروریستی وهابیون در سوریه و عراق به واسطه شستشوی مغزی و تفکرات متحجرانه ای است که به آنها آموخته شده. البته این گونه افکار در تاریخ ریشه دار بوده و در زمان ابن تیمیه تقویت شد تا امروز به وهابیون رسیده است. اینها اعتقاد دارند که اگر فردی حتی تمام گناهان جن و انس را داشته باشد با کشتن هفت شیعه قطعا به بهشت خواهد رفت.

- صهیونیسم و اسرائیل در تقویت و پا گرفتن جریان منحط وهابیت نقش اساسی داشته اند و در واقع این گروه، پرورش یافته دشمنان اسلام هستند.

- در حال حاضر مشغول نگارش کتاب "هزار ضربه کاری بر پیکره صحیح بخاری" هستم. برای چاپ آن هم به چند مسئول مراجعه کردم اما حمایتی نشده است. من هم از پیگیری خسته شدم و این کتاب را اینترنتی منتشر می کنم.



:: برچسب‌ها: ظهور،علائم ظهور،منتظران مهدی،مهدویت،منجی،فرقه های انحرافی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
سرزمین های درگیر در هنگام ظهور حضرت مهدی (عج)
اگر در علایم حتمی ظهور مبارک امام زمان(عج) به ترتیب زمان آنها در سرزمین عراق پیش
 رویم ، نخستین علامتی که رخ می‌دهد، خروج سفیانی است.
 
 
شیخ صدوق از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده که فرمودند:  پیش از قیام
 
 قائم(عج) پنج نشانة حتمی است: یمانی، سفیانی، بانگ آسمانی،
 
 قتل نفس زکیّه و خسف سرزمین بیدا.
 
و در جای دیگر از امام رضا(ع) روایت شده که فرمودند: «امر قائم(عج) از سوی
 
 خدا حتمی است، خروج سفیانی نیز از سوی خدا حتمی است و هرگز بدون 
 
سفیانی قائم(عج) قیام نخواهد کرد.»
 
 
 
عراق، تنها هدف سفیانی
 
نعمانی از امام باقر(علیه السلام) روایت کرده که سفیانی پس از کشتن ابقع و
 
 اصهب، هدفی جز عزیمت به سرزمین عراق ندارد. سپاه
 
 سفیانی در قرقیسیا نبرد سختی کرده، یکصدهزار تن از ستمگران را بر خاک
 
 مذلّت انداخته، سپاهی هفتاد هزار نفری به سوی کوفه می فرستد. آنها اهل 
 
کوفه را می‌کشند، به دار می‌زنند و اسیر می‌گیرند
 
در آن هنگام، پرچم‌هایی از سوی خراسان شتابان حرکت می‌کنند که شماری از
 
 یاران حضرت(عج) در میان آنهاست. سپس یکی از
 
 شیعیان کوفه با جمعی از افراد ناتوان خروج می‌کند، که در میان کوه و حیره به
 
 دست سرلشکر سفیانی کشته می‌شود؛ امام باقر(علیه 
 
السلام) در حدیثی، عملکرد سفیانی را شرح می‌دهد و در فرازی از آن 
 
می‌فرماید: «تنها انگیزه سفیانی و خشم و حرص او شیعیان ما می‌باشد».
 
 
امیرمۆمنان(علیه السلام) در این رابطه می‌فرماید: «سپاه سفیانی به 
 
جست‌وجوی اهل خراسان می‌پردازد، هر کجا شیعه‌ای از شیعیان
 
 آ
ل‌محمّد(علیهم السلام) را پیدا کند به قتل می‌رساند».
 
 
ویرانی کوفه به دست سفیانی
 
 
در ذیل آیة شریفة: «و إن من قریةٍ إلّا نحن مهلکوها»  از مقاتل نقل شده که 
 
عامل ویرانی هر شهری را بر شمرده، در مورد کوفه می‌گوید: «امّا ویرانی کوفه 
 
به دست سفیانی از تبار عنبسه از آل ابی سفیان می‌باشد».
 
حذیفه نیز از رسول اکرم(ص) روایت کرده که فرمودند: سپاه سفیانی به سوی 
 
کوفه سرازیر می‌شوند و اطراف کوفه را ویران می‌کنند»
 
از طریق عمّار یاسر روایت شده که سپاه سفیانی چون تاریکی شب پیش 
 
می‌رود، با هر چه مواجه شود در هم می‌شکند، تا وارد کوفه شده، شیعیان آل 
 
محمّد(علیهم السلام) را به قتل برساند. آنها همه جا به جست‌وجوی اهل 
 
خراسان می‌پردازند.
 


:: برچسب‌ها: ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , سرزمین های درگیر در هنگام ظهور , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
نفس زکیه

http://mahdi-yas.loxblog.com/upload/m/mahdi-yas/image/632094_wReEfs5X(1).jpg

نفس زکیه: یک نفر یا دو نفر؟

در باب نشانه های ظهور , بعضی از نشانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند, به خصوص آن هایی که در سال ظهور رخ می دهند. یکی از نشانه های مهم ظهور  , قتل نفس زکیه قبل از ظهور امام زمان (عج) و نزدیک ظهور ایشان می باشدکه در تعدادی از احادیث به عنوان یکی از نشانه های حتمی نام برده شده است.نکته ی مهمی که درباره ی نفس زکیه وجود دارد , اهمیت فراوان شناخت اوست. زیرا فاصله ی شهادت وی تا ظهور امام زمان بر طبق بعضی از روایات بیش از 15 شب نیست.اما نکته ای که در این میان وجود دارد و در وبلاگ ها و وب سایت های مهدویت بارها به بحث گذاشته شده است , وجود احادیث ظاهراً متناقض در مورد نفس زکیه است.این سوال که آیا تناقضی در روایات وجود دارد یا نفس زکیه نام دو نفر با ویزگی های متفاوت است مطلبی است که قرار است در این مقاله مورد بررسی قرار گیرد.حال که به اهمیت شناخت نفس زکیه پی بردیم , به بررسی روایات درباره ی  ایشان می پردازیم.

 شکلک های محدثه



:: برچسب‌ها: ظهور،علائم ظهور،منتظران مهدی،مهدویت،منجی،شناخت امام زمان،نفس زکیه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : ALI
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
دلایل وجود امام زمان(عج) از دیدگاه قرآن چیست

از قرآن کریم چنین بر می‌آید که امامت، واقعیتی است که جهان لحظه‌ای بدون آن نمی‌تواند باقی بماند و تا انسانی روی زمین است وجود چنین امامی ضروری است. بنابراین وجود امام معصوم در عصر ما نیز امر مسلّم و غیر قابل تردید است.

خبرگزاری فارس: دلایل وجود امام زمان(عج) از دیدگاه قرآن چیست

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از سؤالات درباره حضرت مهدی (عج) این است که دلایل وجود امام زمان (عج) از دیدگاه قرآن چیست؟

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، به این سؤال پاسخ گفته است.

اثبات وجود امام زمان، مساله مهم و زیربنایی

یکی از مباحث در حوزه مهدویت، اثبات وجود امام زمان ـ علیه‌السلام ـ است.

این نکته بسیار مهم و زیر بنائی است و اساس حرکت تخریبی مخالفان نیز برای ایجاد شبهه و شک در این رکن رکین است و در روایات ما نیز اشاره شده است که طول غیبت حضرت، باعث به وجود آمدن شک و شبهه در قلوب افراد متزلزل می‌شود تا آن جا که عده‌ای می‌گویند: اصلاً، امامی نیست و چنین فردی متولد نشده است لذا اثبات وجود امام و بلکه اثبات اضطرار به او، نکته مهمی است که در حوزه مهدی پژوهی، نقش بسزایی دارد.

راه‌های اثبات وجود امام، متعدد و مختلف است. در هر حوزه بحثی با همان زبان این استدلال‌ها بررسی می‌شود، تاریخ، عقل و تجربه و کشف، برای خود طرق خاصی دارند اما در (این مقاله) راه اثبات امام مهدی ـ علیه‌السلام ـ از نظر قرآن و وحی را پی می‌گیریم.

بیان قرآن کریم در لزوم وجود امام در هر زمان

قرآن مجید، این حقیقت را که هر زمانی، امامی الهی برای مردم وجود دارد، و جریان هدایت اضطرار به وجودش دارد، به بیان‌های مختلفی طرح کرده است.

فهم این نکته، محتاج آن است که نخست، تعریف امام از دیدگاه قرآن برای ما روشن شود.

 

شکلک های محدثه

 



:: برچسب‌ها: ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , شناخت امام زمان , امام زمان در قرآن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : ALI
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
عوامل موثر در ظهور امام زمان(عج)

* آیا حوادث و رویدادهای نزدیکی ظهور وحشتناک و هولناک است؟

* آیات و روایات در خصوص خشکسالی و قحطی آخرالزمان چه می گوید؟

* نگاهی به دنیای کنونی و علل قحطی 

* قحطی های ویرانگر در گذشته  

* بزرگترین قحطی تاریخ ایران

* قحطی آخرالزمان در روایات و احادیث  

* خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها

* جنگ قرقیسیا و قحطی حاصل از آن

* امیدواری در میان وحشت

 

شکلک های محدثه

 



:: برچسب‌ها: ظهور , علائم ظهور , منتظران مهدی , مهدویت , منجی , عوامل موثر در ظهور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : ALI
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
صبر تا کی

http://gol-narges-bia.lxb.ir/upload/gol-narges-bia/image/ajjel-le-valiyek-1.jpg
اثر: استاد دیندار(کامران)

تک سوار عاشقان



صبر تا کی مهدیا محشر نمایان شد بیا



چون تنور قلب ها از غم فروزان شد بیا



عدل با بیداد در جنگ و ستیز اندر جهان



مام عالم زین جفا آخر هراسان شد بیا



با حضور سبز تو گلها دمد اندر جهان



لشگر ظلم خزان اینک به جولان شد بیا



گر بیایی در سر کویت شود جانها فدا



روز وصل عاشقان چون شام هجران شد بیا



اشک اندر دیدگان برفی ما یخ زند



این چنین مشتاق تو در هجر گریان شد بیا



با ظهورت می رسد از ره بهار عدل هم



نو بهار عدل بی روی تو پنهان شد بیا



تکسوار عدل و آزادی کنون بنمای رخ



زانکه ظلمت در جهان بر ما چو غضبان شد بیا



گر بیای می دمد گل های آمال همه



غنچه های باغ با یاد تو خندان شد بیا



سالک کوی تو از فیض تو شد چون راهبر



شمع بزم عاشقان خورشید رخشان شد بیا



باغبان جان و دلها تا بکی دوری ز ما



در گلستان جهان زین صبر طوفان شد بیا



در شب مولود تو ای تکسوار عاشقان



حضرت ختم رسل اینک دعا خوان شد بیا

 

فرستاده شده از طرف مدریت محترم وب سایت(MAHVASH همه جا)


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
هرچه میگذرد...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394