عاشورا روز ظهور

عاشورا روز ظهور

http://montazer39.loxblog.com/upload/m/montazer39/image/alhowra__a_tears_by_al_kazem__wwwshiapicsir_20091229_1773515824.jpg

عاشورا روز ظهور

درباره روز قيام و ظهور حضرت، روايات مختلفي وارد شده است. که در آنها، روز نوروز، عاشورا، شنبه و يا جمعه، روز ظهور معرفي شده است.

البته از آن جايي که نوروز، طبق سال شمسي و عاشورا، بر اساس سال قمري محاسبه مي‏شود، يکي شدن اين دو روز امکان‏پذير است و هم زماني اين دو روز با جمعه يا شنبه نيز ممکن است.

اما رواياتي که روز ظهور را، دو روز از هفته بيان کرده، قابل توجيه است؛ يعني، در صورت صحيح بودن سند اين روايات، احاديث روز جمعه به روز «ظهور» و روايات روز شنبه به روز «استقرار و تثبيت قيام حضرت و نابودي مخالفان» تفسير مي‏شود. البته روايات روز شنبه، از نظر سند مورد تامل و بررسي است؛ ولي روايات روز جمعه از اين نظر ايرادي ندارد. [1]  اما آنچه مهم است، اين که قيام حضرت ولي عصر (عج)، مصادف با روز شهادت سيدالشهداء (ع) است و اين مطلب ما را به ارتباط ويژه صاحبان اين دو قيام رهنمون مي‏سازد.

امام محمد باقر (ع) فرموده است: «کاني بالقائم يوم عاشورا يوم السبت قائماً بين الرکن و المقام و بين يديه جبرئيل ينادي: البيعة لله فيملأها عدلا کما ملئت ظلما و جورا؛ [2]  گويا حضرت قائم (عج) را مي‏بينم که روز عاشورا، روز شنبه بين رکن و مقام ايستاده و جبرئيل پيش روي او ندا مي‏کند: بيعت براي خدا است. پس زمين را پر از عدل مي‏کند؛ همان گونه که پر از ظلم و جور شده بود».

امام جعفر صادق (ع) نيز مي‏فرمايد: «ان القائم صلوات الله عليه ينادي باسمه ليلة ثلاث و عشرين و يقوم يوم عاشورا يوم قتل فيه الحسين بن علي (ع)؛ [3]  قائم - درود خدا بر او باد در شب بيست و سوم ماه رمضان، به نام [شريفش‏] ندا مي‏شود، و درروز عاشورا، روزي که حسين بن علي (ع)، در آن کشته شد، قيام خواهد کرد».

 


پي نوشته ها :

[1] چشم اندازي به حکومت مهدي(عج)، نجم الدين طبسي، ص 63.

[2] غيبة طوسي، ص 274؛ کشف الغمه، ج 3، ص 252؛ بحار الانوار، ج 52، ص 290.

[3] غيبة طوسي، ص 274؛ بحارالانوار، ج 52، ص 290.





:: برچسب‌ها: ظهور،علائم ظهور،منتظران مهدی،مهدویت،منجی،عاشورا روز ظهور،روز ظهور،عاشورا،روز عاشورا،ظهور در روز عاشورا، ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: